Domowa chałwa bez cukru (keto, LCHF)

Uwielbiam chałwę, szczególnie taką prawdziwą z masą miodu lub cukru, z charakterystycznymi igiełkami karmelizowanego cukru, które rozpuszczają się na podniebieniu. Niemniej jednak z racji ograniczenia spożycia węglowodanów muszę sobie szukać zamienników – i tak oto moja chęć na „słodkie” została zaspokojona przynajmniej w minimalnym stopniu – domową chałwą z erytrolem zamiast cukru. Korzystałam z przepisu, który znalazłam na stronie Wegeprzepis.pl

Składniki:

  • 60 g masła lub oleju kokosowego
  • 45-60 g słodzika (używam erytrolu)
  • szczypta soli
  • 200 g pasty tahini (tu przepis na domową pastę)
  • 15 g odżywki białkowej lub mąki kokosowej
  • opcjonalnie 1 łyżeczka kakao (gdy chcemy mieć dwusmakową)

Przygotowanie:

W misce umieścić masło i słodzik, miskę umieścić w kąpieli wodnej i podgrzać do rozpuszczenia składników. Miskę zdjąć z kąpieli wodnej, dodać sól, pastę tahini, odżywkę białkową/mąkę kokosową i całość wymieszać na jednolitą masę. W razie potrzeby masę dosłodzić wg uznania.

Foremkę lub pudełeczko (u mnie 15 cm x 20 cm – dlatego taka niska chałwa) wyłożyć papierem do pieczenia lub folią spożywczą, na dno wlać masę (w przypadku dwukolorowej chałwy – na dno przelać połowę masy, do reszty dodać kakao, wymieszać i wylać na jasną masę, patyczkiem zrobić esy-floresy), wygładzić wierzch szpatułką i odstawić do ostygnięcia. Następnie przełożyć do lodówki i schłodzić kilka godzin, najlepiej całą noc. Po stężeniu kroić na dowolne porcje.

Smacznego!

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.